maandag 7 april 2008

Variatie bij Variety


Ik zal sommigen onder jullie moeten teleurstellen, deze week geen boetes! Toch heb ik alweer een leuke anekdote te vertellen over m'n pendeltocht. Ik parkeer m'n auto altijd op de parking van het station in De Pinte. Die parking helt een heel klein beetje af. En ja, ik was 's morgens nogal gehaast en dan durft een mens al eens iets vergeten... de handrem bijvoorbeeld! Resultaat: de auto stond aan de overkant van de straat. Hij was waarschijnlijk tot op de baan gerold en dan zullen wat geambeteerde mensen de auto moeten duwen hebben tot aan de overkant, want hij versperde waarschijnlijk de weg...aiiiiiiiii! Maar kom, het is toch allemaal goed afgelopen. Geen brokken, geen boetes, hehe...

Maar nu wat meer over de stage. De week bij Variety was opnieuw heel gevarieerd (klinkt logisch)! Ik heb zelfs m'n tekentalenten mogen bovenhalen. Ik moest namelijk wat routebeschrijvingen tekenen. Het liep niet altijd van een leien dakje, af en toe ging dat gepaard met wat gezucht, maar het is toch uiteindelijk gelukt. De grafische vormgeefster was tevreden met het resultaat. "Ce sont des bonnes stagiaires", zei ze ;-). Dat was leuk om te horen, ook al was het misschien maar al lachend bedoeld! Daarnaast hebben we nog wat gezocht naar een locatie, teksten geschreven over Mexico (wie wil weten hoe de Azteekse kalender (zie foto) werkt, ik ben ondertussen een expert), wat opzoekwerk gedaan en de kasten wat op orde gebracht. Dus zoals ik al zei, heel gevarieerd!
Meneer Steenhout is ook op bezoek geweest en zag dat het goed was... ;-). Het was eigenlijk een blitsbezoek, maar we hebben toch wat kunnen babbelen. Blijkbaar moeten zowel Linde als ik nog wat werken aan ons Frans. "Nous allons faire notre best", niewaar Linde? :-)

Het was toch wel een lastige week. Ik zit met een geblokkeerde rug en dat maakt het soms echt vermoeiend. Maar goed, ik bijt door!
Het pendelen valt ook best mee! We zitten soms met 6 studenten van het derde jaar samen op de trein. Er wordt dus nogal wat afgelachen en geroddeld uiteraard.

Conclusie, het was een toffe bewogen week. Ik heb nog wel wat moeite om mij volledig thuis te voelen op het bedrijf, maar dat loopt wel los.

Veel plezier op stage voor m'n medestudenten.

Groetjes,

Maïté

1 opmerking:

Lien@Caviar zei

Het pendelen valt ook best mee! We zitten soms met 6 studenten van het derde jaar samen op de trein. Er wordt dus nogal wat afgelachen en geroddeld uiteraard.

En dan vooral met jouw persoonlijk gependel é Maïtsché, haha...keep up the handrem!

Zoen pompoen

Lien
-X-