zondag 27 april 2008

Het lot












Ik heb vorige week ondervonden dat het toeval niet altijd mijn beste vriend is. Toen ik 2 weken geleden samen met Amaury onderweg was naar het evenement in Spa Francorchamps waren we aan het praten over zijn moto. Ik vroeg hem of hij nog geen ongeval heeft gehad, want dat durft vaak het geval zijn bij motorrijders. Hij was een van de weinigen die nog geen "brokken gemaakt heeft". Ik dacht toen bij mezelf: "amai, ik ken maar weinig motorrijders, of eigenlijk geen, die nog geen ongeval gehad hebben. Chapeau!" Dit had ik dus beter niet gedacht, want 2 dagen later had Amaury een accident! Het is al bij al goed afgelopen. Hij was niet gekwetst, maar zijn moto is wel perte-totale. Hij was ook niet in fout!
Voortaan ga ik dus zwijgen over dergelijke onderwerpen…want kijk wat er van komt!


Maar nu wat meer over mijn stageweek. Opnieuw weer heel gevarieerd werk gedaan. Teksten vertaald, een informatiebrief verstuurd, opzoekwerk gedaan, gewerkt aan een tekst voor een website, een korte meeting gehad, mijn eerste locatiebezoek en het opvolgen van een toekomstig evenement. Niet slecht he? Het is leuk dat ik zowel voor de reclame-afdeling als voor events kan werken. Dat zorgt voor de nodige afwisseling en dat kan ik wel appreciëren :-).
Ik ben deze week dus ook voor de eerste keer meegeweest op locatiebezoek en het was voor mij echt een droomlocatie. Het kasteel van Diepensteyn (zie foto) is omgeven door prachtige weides, beekjes,... en heeft ook een paardenstoeterij van Palm. Die paarden zijn echt formidabel. Ik heb daar nogal staan kijken (i.p.v. te werken :-), grapje).


Ik heb in het begin van de week ook wat met Hilko (stagebegeleider) kunnen praten over mijn eindwerk. Ik ben alweer wat wijzer geworden. Maar het wordt toch nog altijd een moeilijke “missie”. Hilko vond het zeker een interessant onderwerp, dus dat was wel leuk om te horen. Op het methodologisch consult hebben ze mij ook nog wat gestuurd en nu weet ik definitief hoe ik tewerk ga gaan.

’s Middags kunnen we, als het mooi weer is, ook buiten eten. Dat is heel gezellig, zeker als daar wat woordspelletjes mee gepaard gaan. Weten jullie bijvoorbeeld wat een katafalk is? Ik nu wel :-). Zoals je ziet leer ik hier heel wat bij.

Volgende week maar drie werkdagen! En 4 dagen vakantie… Het zal toch deugd doen.

groetjes,

Maïté

Geen opmerkingen: